Uw woning verhuren aan expats?

De markt voor huurwoningen in Zandvoort, Rotterdam, Amsterdam, Den-Haag en Haarlem wordt steeds krapper, dit komt onder andere omdat het voor veel Nederlandse starters momenteel erg moeilijk is om een woning te kopen i.v.m. historisch hoge verkoopprijzen. Voor sociale huurwoningen verdient deze grote groep simpelweg te veel dus worden ze ‘’gedwongen’’ te huren in de vrije sector. Daarnaast worden er structureel te weinig woningen gebouwd door vastgoedontwikkelaars. Tel daar de Brexit en het uitermate gunstige ‘’expat klimaat’’(expats betalen in Nederland over 30% van hun inkomen geen belasting) bij op en het is duidelijk dat er grote vraag is naar huurwoningen en daardoor de huurprijzen stijgen. Daarom is dit hét moment om uw woning te verhuren. Speelt u met de gedachten om uw woning te verhuren aan hoogwaardige expats, zowel voor korte als lange termijn, dan komen wij graag bij u langs in de woning voor een vrijblijvende verhuur opname. Na afloop ontvangt u van onze gespecialiseerde expat makelaar een passend verhuur voorstel. Hierin adviseren wij u op basis van referenties en de laatste marktontwikkelingen vrijblijvend met betrekking tot de verhuur van uw woning. In het verhuur voorstel wordt o.a. de verwachte verhuuropbrengst, werkwijze, contractvormen en onze concurrerende tarieven besproken.

“Een professionele expat, die goed betaald en respect heeft voor de woning. Die vinden wij! “

info@momomakelaardij.nl

+31 (0)20 261 64 83

Assistentie bij bezichtigingen

Dubbel check van contracten

Moderne communicatie middelen

Extra services

Onze specialiteit

Als Momo Makelaardij de verhuur van uw woning mag oppakken dan is dit wat u van ons kan verwachten:

  • Opnemen van de woning en bepalen van de marktwaarde.
  • Professioneel presentatiepakket inclusief woningfotografie, slideshow, photoshop bewerking en mooie brochure.
  • Aanvragen van vergunningen indien nodig.
  • De woning aanbieden op meerdere kanalen.
  • Ondersteunen en begeleiden bij bezichtigingen.
  • Voorstellen van kandidaten uitvoerig doornemen en beoordelen op geschikte huurders.
  • Opstellen van het huurcontract en check-in rapport.
  • Sleuteloverdracht afhandelen en het contract toelichten aan huurder.

Wij staan voor een zéér proactieve en flexibele benadering van de markt met als primaire doelstelling realisatie van een zo hoog mogelijke verhuur opbrengst en solide huurders.

Valt onze dienstverlening bij u in de smaak en wilt u aan de gang met een gedreven makelaar?

Neem dan geheel vrijblijvend contact op voor een oriënterend gesprek.

Lange termijn verhuur aan expats is beste alternatief voor toeristische verhuur!

Een andere ontwikkeling in Zandvoort, Amsterdam en Haarlem die wij de laatste tijd waarnemen is dat er steeds meer VvE’s zijn die maatregelen nemen om de dagjes verhuur via sites als Airbnb en Booking te verminderen. Wij merken dat de vrijheid hierin plaats maakt voor duidelijke regelgeving. Zo mogen woningeigenaren in Zandvoort die een gedeelte van hun eigen woning willen verhuren aan toeristen dit nog maar doen voor maximaal 120 dagen per jaar. Vastgoedeigenaren en beleggers die zelf niet woonachtig zijn in de woning mogen hun vastgoed helemaal niet meer verhuren aan toeristen. In Amsterdam en Haarlem ligt het quota op maximaal 30 dagen per jaar. Om problemen met de gemeente of VvE te voorkomen is het zeer aan te raden om naar alternatieven te kijken. Vooral omdat de handhavende instanties steeds groter worden en niet schromen om flinke boetes op te leggen bij verkeerd handelen. Wij hebben ons het afgelopen jaar in deze kwestie verdiept en de mogelijkheden die er nu bestaan voor verhuur leggen wij u graag vrijblijvend uit.

Expats weten ons goed te vinden dankzij ons eigen aanhuur platform www.expatrentalscout.com

Als gespecialiseerde aan- en verhuurmakelaar voor expats hebben wij ons gefocust op twee verschillende facetten van de huurmarkt. Ten eerste verhuren wij voor een breed scala aan vastgoedeigenaren. Daarnaast begeleiden wij ook veel expat kandidaten in de zoektocht naar een geschikte huurwoning. In deze situatie treden wij, zoals je dat in vakjargon zegt als ‘’aanhuurmakelaar’’. In een persoonlijke zoektocht helpen wij onze expat kandidaten bij het vinden van de ideale huurwoning die voldoet aan hun woonwensen. Met dit initiatief zijn wij 4 jaar geleden begonnen in Amsterdam maar inmiddels is ons werkgebied uitgebreid naar Haarlem, Rotterdam en Zandvoort. Zodoende staan we dagelijks in contact met expats van over de hele wereld. Grote multinationals schakelen vaak de HR-manager of een relocator in om toekomstig personeel te helpen bij de huisvesting. Deze partijen maken daarom ook met veel plezier gebruik van onze service omdat zij hierin volledig ontzorgt kunnen worden. Dit geresulteerd in een erg sterk netwerk binnen de expat community. Hier plukt u als potentiële verhuurder de vruchten van!

Met behulp van onderstaande kanalen wordt de ‘markt’ bekend gemaakt met de woning:

– matching met ingeschreven zoekers van Momo Makelaardij op de websites momomakelaardij.nl & expatrentalscout.com

– vermelding op websites zoals pararius.nl en funda.nl, jaap.nl, huuraanbod.nl (grootste verhuur websites van Nederland).

– vermelding op websites zoals expatrentals.eu & iamexpat.nl (grootste expat verhuur sites)

– diverse makelaarskantoren in de regio

– presentatie op de Facebook pagina van Momo Makelaardij

Werkwijze en tarieven

Zodra de eerste kandidaten zich melden voor een bezichtiging aanvraag zullen wij in overleg de afspraken inplannen en na afloop altijd contact opnemen voor een korte update. Als kandidaten geïnteresseerd zijn zorgen wij dat er een concreet voorstel wordt gedaan voor de woning. In dit voorstel staat alle benodigde informatie m.b.t. het huren van de woning zoals huurprijs, waarborgsom en ingangsdatum. Daarnaast worden ook alle persoonlijke gegevens van de kandidaten met u gedeeld zoals kopie legitimatie en inkomensgegevens. Deze voorstellen sturen wij zo compleet mogelijk naar u door. Zodoende kunnen wij samen, in overleg, kiezen welke kandidaat het meest geschikt is. Het screenen van de kandidaten, opstellen van een goed huurcontract, opstellen van een check-in rapport en de eindinspectie behoort ook tot onze werkzaamheden. Dit is nodig om alles zo goed mogelijk juridisch vast te leggen zodat er later geen problemen ontstaan.

 

Voor onze dienstverlening brengen wij standaard eenmalig een bedrag gelijk aan 1 maand huur excl. BTW in rekening, op basis van ‘’no cure no pay’’. Pas als er een geschikte kandidaat is gevonden zullen wij de courtage in rekening brengen en verrekenen met de eerste betalingen van de huurder. Mocht een huurder binnen 12 maanden willen vertrekken dan kunnen wij, indien gewenst, de verhuur opnieuw oppakken voor u met een gereduceerd tarief, verrekend naar de maanden dat er gehuurd is.

 

Om u als eigenaar te garanderen dat alles naar behoren verloopt zijn wij flexibel en paraat om de verhuur ten alle tijden voor u op te pakken en samen te kijken naar de beste uitvoering. Uiteraard gaan wij graag voor u aan de slag om het maximale uit de markt te halen. Met de juiste presentatie van de woning én onze ervaring als makelaar zijn de voorwaarden aanwezig om tot een mooi resultaat te komen!