De zoektocht naar uw huurwoning begint hier!

Als kantoor zijn wij gespecialiseerd in de aan- en verhuur van woonruimte. Zo verhuren wij woningen voor korte- en lange termijn maar begeleiden we ook mensen die op zoek zijn naar woonruimte. Doordat de markt voor huurwoningen in de vrije sector steeds krapper wordt zien we dat het steeds moeilijker is om zelfstandig tot succes te komen. 

 

Wij merken dat woningzoekers graag professioneel geassisteerd worden door een persoonlijke makelaar. Door onze kennis en ervaring wordt uw kans op een succesvolle zoektocht naar een huurwoning vergroot. Wij weten precies hoe we de eigenaar en/of verhuurder van een woning moeten overtuigen om voor u als nieuwe huurder te kiezen! Daarnaast kunnen wij regelmatig exclusief woningaanbod vinden dat nog niet op de markt staat. Meerdere grote vastgoedpartijen geven ons een bericht zodra er een nieuwe woning wordt opgeleverd of wanneer er een woning leeg komt. Wij mogen vaak als eerste bezichtigen met onze kandidaten en hebben hierdoor een voorsprong op de rest van de markt. De reden dat deze vastgoedpartijen ons op voorhand informeren is omdat zij weten dat wij altijd serieuze en complete verhuur dossiers klaar hebben liggen van woningzoekende kandidaten. Daarom kunnen wij snel schakelen en hoeft de woning niet eens op de markt te komen. 

 

Daarnaast nemen wij als persoonlijke makelaar alle vragen en communicatie tussen verhuurder en huurder voor onze rekening. Deze vastgoedpartijen vinden dit fijn omdat zij dan met ons communiceren. De communicatie tussen twee vastgoed partijen verloopt vaak gestroomlijnd in tegenstelling tot de communicatie met een particulier die niet geheel thuis is het huren van een woning. Daarom kiest een eigenaar en/of verhuurder dan ook graag voor de kandidaten die wij begeleiden. Dit zijn twee belangrijke argumenten om een persoonlijke aanhuurmakelaar in te schakelen als u op zoek bent naar een huurwoning in Zandvoort, Haarlem, Amsterdam, Rotterdam, Den-Haag of Leiden.

info@momomakelaardij.nl

+31 (0)20 261 64 83

“Wij maken het verschil tussen
wel en niet huren.”

Assistentie bij bezichtigingen

Assistentie bij bezichtigingen

Moderne communicatie middelen

Extra services

Naar wat voor woning bent u op zoek?

We moeten eerst een duidelijke zoekopdracht hebben. Daarom moet u eerst beslissen naar wat voor soort woning u op zoek bent. Voor wie op zoek is naar een woning voor zichzelf als stel of voor zijn gezin kan terecht bij ons platform www.expatrentalscout.com. Vanuit dit platform begeleiden wij alle zoekers die een baan hebben en op zoek zijn naar een reguliere vrije sector woning als stel, gezin of alleenstaande.

Expat Rental Scout

Vanuit www.expatrentalscout.com bieden wij dus iedereen een helpende hand die de stap wilt maken om een woning te huren. Wij zorgen voor een vlekkeloze zoektocht. Met enthousiasme en ervaring begeleiden we ook expats van het aanbod tot de uiteindelijke verhuizing. Er is veel vraag naar woningen voor expats en wij zorgen met ons beleid ervoor dat de juiste woning onze kandidaten toekomt. Onze slogan luidt dan ook: ‘’we promise we’ll get you from A to B headache-free’’ 


Bent u op zoek naar een woning die gedeeld kan worden met meerdere huisgenoten dan bent u op zoek naar een zogeheten ‘’deelwoning’’. Dit is een speciaal segment van de verhuurmarkt. Van alle woningen is ongeveer maar 5% geschikt om te huren met meerdere personen, zonder dat er een gezin gevormd wordt. Voor dit segment, vaak studenten en young professionals, is het dus ontzettend moeilijk om een woning te vinden. Vandaar dat wij een speciaal platform hebben ontwikkeld vanuit waar wij complete groepjes studenten en young professionals begeleiden in de zoektocht naar een deel woning. Dit doen wij vanuit www.woningdelersclub.nl.

Woning Delers Club

Vanuit www.woningdelersclub.nl helpen wij voornamelijk groepjes studenten en young professionals, zowel nationaal als internationaal, aan een woning die gezamenlijk gehuurd kan worden. Dankzij onze jarenlange ervaring in dit bepaalde segment woningen kunnen wij toch op grote schaal groepjes helpen. Vooral bij starters is deze vorm van wonen een populaire keuze. Wij hebben als visie om zo veel mogelijk starters een solide onderkomen te bieden vanuit waar ze kunnen doorgroeien naar de toekomstige leiders van ons land. Onze visie is om in de loop van de jaren actief te zijn in alle grote studentensteden. Maar op dit moment reikt ons werkgebied van Noord-Holland tot Zuid-Holland.

Valt onze dienstverlening bij u in de smaak en wilt u aan de gang met een gedreven makelaar?

Neem dan geheel vrijblijvend contact op voor een oriënterend gesprek.

Onze werkwijze en tarieven

Wanneer u de keuze heeft gemaakt bij welk platform u het best aan account kan aanmaken is de volgende stap om uw dossier zo snel mogelijk compleet te maken. Zonder een compleet dossier kunnen wij helaas niet helpen in de zoektocht naar een geschikte huurwoning. Uiteraard helpen wij met het verzamelen van de benodigde documenten om het verhuurdossier compleet te maken en kunt u voor vragen altijd bij ons terecht. Wij hebben onder andere een kopie legitimatie, opdracht tot dienstverlening (OTD) en inkomensgegevens nodig.

 

Nadat u een account heeft aangemaakt en het dossier compleet is, gaat ons team van experts voor u aan de slag. Wanneer wij een aantal woningen hebben gevonden die aan uw wensen voldoen dan sturen wij deze naar u door. Binnen uw persoonlijke profiel op de website zoek je gemakkelijk tussen de woningen die passen binnen uw zoek wensen. Wekt een bepaalde woning uw interesse dan vraagt u een bezichtiging aan op de website. Wij proberen vervolgens zo snel mogelijk een bezichtiging in te plannen en zullen daar uiteraard bij aanwezig zijn. Na afloop beslist u of u geïnteresseerd bent om de woning te huren. Als dit het geval is dan bespreekt u samen met uw persoonlijke makelaar de beste strategie om de eigenaar te overtuigen van u als huurder. Dit wordt verwerkt in een concreet voorstel met daarin onder andere; per wanneer u de woning kan betreden, voor welke huurprijs, met hoeveel maanden waarborgsom en met welke speciale voorwaarden. Op het moment dat de eigenaar uw voorstel accepteert en overgaat tot het opstellen van een huurcontract dan komen wij weer in beeld om de contracten te checken. Dit is natuurlijk een erg belangrijk onderdeel. Vervolgens plannen we in overleg met de eigenaar en/of verhuurder een moment voor de sleuteloverdracht. Tijdens de sleuteloverdracht maakt uw persoonlijke makelaar een inspectierapport. In dit inspectierapport worden de meterstanden opgenomen en worden alle aspecten van de woning gefotografeerd zodat u nooit verantwoordelijk gehouden kan worden voor zaken die al beschadigd waren op het moment van de sleuteloverdracht. Daarnaast kunnen wij u ontzorgen bij het aansluiten van alle benodigde nutsvoorzieningen, internet en eventueel zelfs met verzekeringen en klein onderhoud. U hoeft bij ons geen inschrijfkosten of maandelijkse toeslagen te betalen, want wij werken op basis van no cure no pay. Dit betekent dat u pas op het moment dat u de sleutels en de contracten op zak heeft Momo Makelaardij een bedrag betaald dat gelijk staat aan 1 maand huur excl. btw.

Het stappenplan

1. Account aanmaken op woningdelersclub.nl of expatrentalscout.com

Zodra uw zoek wensen kenbaar zijn gemaakt gaan wij aan de slag om passend aanbod te vinden.

2. Dossier compleet maken

Wij vragen u een aantal documenten aan te leveren. Pas zodra deze documenten zijn ontvangen kunnen wij een persoonlijke zoektocht starten en inschatten hoe groot de kans is op succes

3. Bezichtigen

De woningen die wij kunnen vinden worden via de mail naar u gestuurd en staan op uw persoonlijke profiel op de website. Via de site vraagt u bezichtigingen aan voor woningen die interessant zijn. Wij gaan uiteraard samen met u bezichtigen. Wij maken altijd een video en nemen alle maten op van de kamers. Deze informatie is na de bezichtiging te vinden op de website.

4. Voorstel uitbrengen

Op het moment dat u besluit om voor de woning te gaan dan moeten wij de eigenaar overtuigen met een goed voorstel. Wij weten vaak naar wat voor kandidaten de eigenaar op zoek is en proberen een zo aantrekkelijk mogelijk voorstel uit te brengen. Wij helpen met de onderhandelingen met de eigenaar van de woning over de huurprijs, het interieur, de duur van de huurovereenkomst, de ingangsdatum, de opzegtermijn, het onderhoud en andere aspecten.

5. Huurovereenkomst checken en sleuteloverdracht

Als u de woning krijgt toegewezen dan stelt de verhuurder en/of eigenaar een huurcontract op. Dit contract lopen wij altijd zorgvuldig na. Op het moment dat alles klopt worden de contracten getekend en vindt de sleuteloverdracht plaats. Wij zijn daar altijd bij aanwezig en voeren een check-in inspectie uit om te controleren of de verhuurder zijn woning in de juiste staat heeft opgeleverd.

6. Inspectie rapport opstellen

Het uitvoeren van een uitgebreide inspectie, die wordt gedocumenteerd in het check-in rapport. In dit rapport vindt u de informatie en foto’s van o.a. alle ruimtes, meterstanden, inventaris, opsomming van defecten, etc. Daarnaast controleren wij of eigenaar zijn deel van de verplichtingen volgens het contract is nagekomen bij de check-in en tijdens de huurperiode.

7. Genieten van de
woning!

Als u dan eindelijk de sleutels in ontvangst heeft genomen kan de verhuizing beginnen. Om zo snel mogelijk te kunnen genieten van uw woning regelen wij eventueel gas/water/licht, internet en verzekeringen. Ook tijdens of na de gehele huurperiode kunt u bij ons terecht voor advies.